روابط عمومی و مسئولیت برند اجتماعی

طرح تحکیم و تعالی خانواده

مهارت های زندگی

به احتمال زیاد تاکنون اصطلاح مهارت های زندگی را شنیده اید و تا حدودی با آن آشنا هستید. منظور از مهارت های زندگی، مهارت های روانی و اجتماعی ست که به ما کمک می کنند، بهتر با چالش ها و نیازهای روزمره کنار بیاییم. بطور کلی این مهارت ها به ما برای داشتن زندگی بهتر کمک می کنند و هدف آنها تعادل نگرش ها، آگاهی و مهارت ها است.

با توجه به پیچیدگی های زندگی امروزه و تنش های فراوان درون فردی و برون فردی انسان عصر حاضر با سختی های فراوان رو به رو خواهد شد . راه برون رفت از بخش اعظم این مشکلات یادگیری و به کارگیری مهارت های زندگی است.

لذا بر سر دو راهی مهارت آموزی یا مرارت آمیزی خواهد ماند خوشبخت کسی است که مهارت آموز بوده و در زندگی شخصی ، خانوادگی ، شغلی و اجتماعی خود آن را به کار گیرد. با این وصف و نظر به اهمیت و ضرورت یادگیری و بکارگیری مهارت های مهم زندگی برای داشتن زندگی سعادتمندانه و شادکامانه در طرح تحکیم و تعالی خانواده یکی از محور های آموزش، این مهم قرار گرفته است

مهارت‌های ده گانه زندگی اهمیت بسیار زیادی در رضایت افراد در همه ابعاد زندگی دارد. اگرچه یادگیری این مهارت‌ها دشوار و زمان بر است اما می‌تواند به موفقیت افراد کمک بسیار زیادی کند.

 

مهارت های زندگی در قالب کارگاه های آموزشی در شهرستان های عسلویه، جم، کنگان و بندر دیر توسط مدرسان توانمند در این حوزه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این چهار شهرستان آموزش داده شد

در قسمت پایین بخشی از گزارش تصویری این کارگاه ها را مشاهده می کنید

  

 

نظرات مربوط به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته ها

مشاوره و روانشناسی

خانواده

آخرین مطالب سایت
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.